Maloniai kviečiame prisijungti prie mūsų galerijos puslapio ir socialiniame portale „Facebook“.
PrisijungtiSausio 13 d. 13 val. Eglės Velaniškytės talento gerbėjai turėjo galimybę susitikti su mylima tapytoja. Tądien atvykusieji į „Laiptų galeriją“ pakviesti ne tik dar kartą apžiūrėti naujausią menininkės parodą „Aš ateinu“, bet ir padiskutuoti įvairiausiomis temomis, susijusiomis tiek su autorės kūryba, tiek ir su tikėjimo paslaptimis.
Kaip ir žadėta, religines temas su Egle Velaniškyte narpliojo kunigas, teologijos mokslų licenciatas Algirdas Dauknys. Savotiška staigmena pokalbio klausytojams tapo žymaus Valstybinio Šiaulių dramos teatro aktoriaus Vlado Baranausko bei Lietuvos publicisto Ričardo Jakučio prisijungimas prie pokalbio, ne tik jį nuspalvinęs įvairiausiais atspalviais, bet ir papildęs eilėmis.
Kunigas, teologijos mokslų licenciatas Algirdas Dauknys dar pokalbio pradžioje atkreipė dėmesį, kad visi be išimties Eglės Velaniškytės darbai verti ikonos vardo. Dvasininką domino, kaip apskritai tapytojos gyvenime atsirado religija ir kada ji nugulė ant drobės.
Autorė pasakojo net 15 metų praleidusi Salako seniūnijos Sabalunkų kaime (Zarasų r.), sename giminės vienkiemyje, kur ir susiformavo jos stilius bei sakralinės temos. Sutapimas ar ne, tačiau Algirdui Daukniui šis kraštas taip pat – ne svetimas. Jis čia dažnai lankydavosi darbo tikslais, tad tarp pašnekovų iškart užsimezgė bendrystės jausmas.
Dvasininką domino, kodėl dailininkės darbuose, kaip įprasta dabartiniais laikais, nesilaikoma grožio kulto. Pasak Eglės Velaniškytės, ji savo kūryboje ieškanti ne grožio, o tiesos: „Man patinka tikri žmonės, ne pagražinti ar atitinkantys tam tikrą grožio etaloną“.
Autorė savo kūryboje ieško paprasto žmogaus atvaizdo – akimis žmogų „nufotografuoja“ ir perkelia portretą ant drobės. Nieko nuostabaus, kad jos paveiksluose įamžinti autobuso bendrakeleiviai, poliklinikos lankytojai ar žmonės iš artimos aplinkos rato. Viename iš eksponuojamų darbų galima įžvelgti ir mažojo Eglės Velaniškytės anūkėlio portretą, nedrąsiai kyštelėjusį nosį pačiame paveikslo kamputyje.
Vienų žmonių veidai tapyti sąmoningai, tikslingai siekiant atkurti būtent tokį veido tipažą. O kiti – staigmena ir pačiai dailininkei. Kaip pavyzdį ji pateikia paveikslą „Balta drobulė“. Tik prabėgus metams, autorė pastebėjo, kad šiame darbe mergelė Marija gerokai jaunesnė už Kristų, nors turėtų būti priešingai. Tuo metu Eglė Velaniškytė suvokė, kad iš tiesų Marija – jos pačios dukra, o jai ant rankų sukniubęs Kristus – žuvęs tapytojos vyras, kurį jos dukra besąlygiškai mylėjo.
Ričardas Jakutis atkreipė dėmesį, kad nors menininkės „arkliukas“ – sakralinė tematika, vis dėlto dailininkė nesirenka vadinamųjų „centrinių“ religinių paveikslų temų, tokių kaip, pavyzdžiui, „Paskutinė vakarienė“. Tačiau ji pastebi kitas temas, kurios lygiai tokios pat svarbios. „Tai ateina iš mano supratimo apie Bibliją“ – paaiškina tapytoja. Šventąjį raštą ji kadaise gavusi dovanų, o jo analizei prireikė net kelerių metų.
Susirinkusiuosius domino, kodėl taip ryškiai autorės darbuose dominuoja tiesiog švytinti geltona spalva. Eglė Velaniškytė šį fenomeną aiškina paprastai: „Gal su amžiumi atėjo? Nė pati nežinau. Nors spalvų darbuose nėra daug, įvairiausių atspalvių – į valias. Jaunystėje buvo įvairiausių bandymų, dabar visa kūryba vyksta ciklais, religine tematika ir konkrečia koloristika“.
Pasak Eglės Velaniškytės, nuo tam tikro momento reikia išmokti „girdėti“ savo paveikslą ir sutvarkyti visumą. Didžiausias jos siekis – įtikti sau, o ne kažkam kitam.
Diskusija su autore vyko kelias valandas. Tačiau net ir jai pasibaigus, žmonės neskubėjo išeiti. Eglė Velaniškytė mielai aprodė savo kūrinius „Laiptų galerijos“ lankytojams ir papasakojo apie konkretaus kūrinio gimimą bei įvairiausius nenuspėjamus faktus, kurie „plika akimi“ tiesiog nematomi.
Kviečiame ir Jus pasigrožėti Eglės Velaniškytės kūryba!
Maloniai kviečiame prisijungti prie mūsų galerijos puslapio ir socialiniame portale „Facebook“.
PrisijungtiTeikiame patalpų nuomos paslaugas konferencijoms, produktų pristatymams, iškilmingiems minėjimams ir pan.
Plačiau